manuela putief

bericht van mij mij mij je broer je zoon ik met de nadruk op ik glij af naar de woordenbrij in de woordenbrij met de paplepel erin gegoten de vorm, de ketting die een zwaard werd en de stok die een slang werd, het mes dat van vuur was, erin blijven hangen, het vlees dat verteerd werd, eruit geslingerd, het kind van de melkboer, het omgeschopte overblijfsel van de beeldenstorm, de beeldenstorm, het associatiewonder, de zelfverwekker, de zelfverwijzer, het dokter antwoord pakket, met de familie stam boom, nodig er weer eens op uit te moeten trekken, de lange afstand wandeling, het maak je zelf een beetje beter begin bij jezelf de wereld lied, de kut, de klaarte en de luwte, de straatverkoper die wordt uitgescholden door de straatmuzikant, de plaatsbepaling, het onvermijdelijke, het gedicht, het dichten, de poezie, de wil, de wens, de wet, het willekeurige en willekeur alberti, manuela putief, manilaputief, manulaputief, manipulatief, moeizaam, langzaam ademhalen, langzaam bepalen, wachtend.

je huilt bij het ontwaken, mijn lichaam, ik breek je schild, per ongeluk, je doorschijnendheid openbaart je zwakte, zieke reptiel, geestverschijning, te lang in je spleetoog gestaard, betoverd door de schildpaddendemon, de hondenhelper, het morgenkind, je maag een kerkhof, je doelstelling met zand erover, je twitterverslaving, je emmertje. ik.

verdwijn uit mij daar je me niet begrijpt, ik omvat jou niet langer daar je mij steekt, je prikt in mijn binnenste, ik scheur je uit, ik verwijder je, splinter, ik smoor je vernielzucht, ik neem je uit jezelf, ik ontdoe je van je huls, ik drijf je uit. je verdampt. je lost op in mijn veelheid. ik ontstijg je. ik adem je simpelweg in, en dan weer uit. dat heet afscheid nemen, zonder dat jij het door had. zonder dat jullie het doorhadden. het was tijd. niet langer, niet langer, niet langer. mijn zin. mijn lief. mijn zelf. ik kies.

het was geen verhaal. ik ontnam je je stem. je reden. je dorst. je muzikaliteit. ik zag hoe je geboren werd uit onvrede. ik ontneem je je eis, je recht, simpel: mijn antwoord is ja. ik kan vliegen.

Geef een reactie

